Scion tC Forums banner

Modyfikacje wydajności?

57K views 37 replies 18 participants last post by  camarossjack  
#1 ·
Zastanawiam się tylko, jakie modyfikacje osiągów ludzie zrobili, które nie obejmują turbosprężarki, doładowania ani rozbierania silnika. Pytam tylko o tc z lat 2005-2011, jeśli to ma znaczenie
 
#2 ·
Na początek... tC z 2011 roku to 2. generacja. Mówimy więc o latach 2005-2010.

Jeśli chodzi o "modyfikacje osiągów", takie jak:
koła pasowe
dolot
wydech
kolektor
środkowy rura
chipy
itd.
itd.
itd.

Nie przyniosą Ci żadnej zauważalnej mocy. ŁĄCZNIE możesz liczyć na 7-10 (i bardzo głośny, okropnie brzmiący samochód). I to nic, co zauważysz lub co będzie miało znaczenie.

Mówiąc prosto, jeśli chcesz, żeby tC był "szybkim samochodem", będziesz musiał przejść na doładowanie, takie jak S/C lub Turbo.
 
#3 · (Edited)
Na początek... tC z 2011 roku to 2. generacja. Więc mówisz o latach 2005-2010.

Jeśli chodzi o "modyfikacje osiągów", takie jak:
koła pasowe
układ dolotowy
wydech
kolektor
midpipe
chip
itd.
itd.
itd.

Nie przyniosą Ci żadnej zauważalnej mocy. W POŁĄCZENIU patrzysz na około 7-10 (i bardzo głośny, okropnie brzmiący samochód). I to nic, co zauważysz lub co będzie miało znaczenie.

Mówiąc prosto, jeśli chcesz, żeby tC był "szybkim samochodem", będziesz musiał przejść na doładowanie, takie jak S/C lub Turbo.
To nieprawda. Pełny wydech zauważysz zysk. Szczególnie zauważyłem zyski w średnim zakresie po pełnym wydechu w tC. Nie ma żadnych "chipów" dla tC, więc możesz to usunąć z listy. I zapomniałeś dodać takie rzeczy jak:

Mocowania silnika
Stabilizatory
Tuleje zawieszenia
Amortyzatory gwintowane

I/H/E tC może osiągnąć czas 1/4 mili w zakresie 14 sekund. A kiedy przejdziesz do modyfikacji innych niż moc, takich jak mocowania silnika i stabilizatory, wtedy możesz zobaczyć duże zyski w dziale prowadzenia.

S/C jest bezwartościowy, wolałbym mieć I/H/E tC z doskonałym zawieszeniem.
 
#4 ·
Pomijając uruchomienie silnika bezpośrednio z kolektora, wydech nic ci nie da, niezależnie od tego, czy jest to pełny układ, czy nie. Podajcie numery, jeśli je macie.
Wrzuciłem tam chipy, ponieważ na eBayu jest 900, które reklamują wszelkiego rodzaju bzdury. Po prostu nie chcę, żeby ten facet marnował swoje pieniądze.
I nie wspomniałem o oczywistych modyfikacjach zawieszenia na liście, ponieważ, jak rozumiem, pytał o osiągi silnika.
 
#5 · (Edited)
Pomijając uruchomienie silnika bezpośrednio z kolektora, wydech nic ci nie da, pełny układ czy nie. Podaj numery, jeśli je masz.
Wrzuciłem tam chipy, ponieważ na eBayu jest 900, które reklamują wszelkiego rodzaju bzdury. Po prostu nie chcę, żeby ten facet marnował swoje pieniądze.

I nie wspomniałem o oczywistych modyfikacjach zawieszenia na liście, ponieważ, jak rozumiem, pytał o osiągi silnika.
To się nazywa PEŁNY układ wydechowy, a nie jakiś głupi cat-back. Silnik bezpośrednio z kolektora N/A faktycznie sprawi, że stracisz moc, ponieważ silnik N/A potrzebuje ciśnienia zwrotnego. Podaj numery? Stary, mam 330whp przy niskim doładowaniu (około 350whp, jeśli mówisz o Dynojet). Byłem N/A około 8 lat temu. I nie ma żadnego "chipu" dla tC. To sztuczka, żeby zabrać ci pieniądze. Jeśli nie chciałeś, żeby marnował swoje pieniądze, to w ogóle nie wspomniałbyś o "chipie". Powiedział osiągi, dla mnie to coś więcej niż tylko silnik. OP powinien myśleć szerzej. Moc nic nie znaczy, jeśli nie masz wspierających modów, aby efektywnie ją wykorzystać.

Musisz mnie nie znać, co? Myślę, że nie wchodzę tu tak często, ale jestem jednym z OG z tC. Doładowany i ścigam się nim od 2005 roku.
 
#10 · (Edited)
Gdybym tylko pouczał ludzi na wszystkich stronach Scion, zostałbym z nich zbanowany. Czego wyraźnie nie jestem.

Do autora wątku: Bycie N/A nie musi być do bani. Zależy od tego, co z tym zrobisz.

Mała akcja N/A
http://youtu.be/sq0Ul9S8cOg

http://youtu.be/C4M1n68wELo
 
#11 ·
Myślę, że wszyscy możemy się zgodzić, że nie ma nic, co można zrobić z N/A tC, aby zwiększyć jego WYDAJNOŚĆ SILNIKA o zauważalny zysk. Możemy się również zgodzić, że z doładowaniem te samochody mogą zrobić o wiele więcej.

I po trzecie, możemy się zgodzić, że tC najlepiej wypada pod względem osiągów na torze lub torze autoX z DUŻĄ ilością zakrętów, ponieważ praca zawieszenia to coś, co ten samochód dobrze robi. To nie jest ćwierć miler, chyba że ma doładowanie.

TL;DR; jeśli Op chce zwiększyć osiągi, popracuj nad zawieszeniem. Doładowanie samochodu to jedyna realna opcja dla silnika. tC nie jest szybkim samochodem.
 
#12 ·
Uważam, że wszystko zależy od tego, co uważasz za "zauważalne". Seryjny tC z lat 2005-06 będzie miał około 140 KM na kołach. Po I/H/E i ewentualnie kole, widziałem, jak osiągały 170 KM na kołach. Powiedziałbym, że jest to dość zauważalne zarówno na hamowni Butt, jak i na prawdziwej hamowni. Otwieranie silnika dla konstrukcji N/A to osobiście strata czasu, ponieważ wydasz tyle samo pieniędzy na F/I, ale przekroczysz niewiele ponad 200 KM na kołach, a z F/I przekroczyłbyś 500 KM na kołach przy odpowiednim zestawie turbo.

Sam dolot nie jest zauważalny. Sam wydech może być zauważalny w średnim zakresie obrotów. Sam kolektor, wątpię, żebyś zauważył, nie wiem, nigdy nie miałem samego kolektora. Wszystkie 3 razem są zdecydowanie zauważalne. Ale jeśli planujesz przejść na F/I w przyszłości, to dolot i kolektor to dwa elementy, które i tak ostatecznie sprzedasz, więc nawet nie zawracałem sobie głowy ich kupowaniem.
 
#26 ·
Sądzę, że wszystko zależy od tego, co uważasz za "zauważalne". Seryjny tC 2005-06 będzie miał około 140whp na hamowni. Po I/H/E i ewentualnie rolce, widziałem, jak osiągają 170whp. .
05-06 hamuje na 125 według wszystkich liczb dostarczonych przez Ptuning (nie mogę znaleźć wątku!). Z I/H/E mogą hamować na 140 może 150, jeśli jest to hamownia z wysokim odczytem...

Jeden z ludzi z klubu tC miał I/E/H/Cams + pro tune i osiągnął 170. Powiedział, że wciąż ma problemy z civic si.

Czy masz jakieś wykresy z hamowni 170hp tC?


I/H/E tC ma takie samo przyspieszenie i osiągi jak tC z doładowaniem TRD. Mówiąc o manualnej skrzyni biegów. W rzeczywistości postawiłbym pieniądze na N/A tC, aby wygrać. Widziałem ten wyścig wiele razy, żeby znać wynik. .
Myślałem, że S/C tC ma 200 KM?


Doładowany tC z I/H/E dodanym do niego jest tak samo szybki lub nieco szybszy niż w pełni przykręcony 2006 Civic SI.
W to mogę uwierzyć... w pełni przykręcony 2006 si ma 170 tq / 240 KM, więc nie widzę powodu, dla którego nie mieliby dobrze pasować. :)
 
#13 ·
Zamierzam w zasadzie trzymać się z daleka od tej małej kłótni, ale mam cat back CAI koła pasowe i mogę powiedzieć, jaka jest różnica, kiedy jeździłem seryjnym tc w moim lokalnym salonie. Nie mówię, że jest o wiele szybciej, ale jest lepsza reakcja na gaz.

Czuję różnicę, ale nie mówię, że to znacznie przyspiesza.

Powiedziałbym, że jeśli ścigałbyś seryjny tc z przyzwoicie ustawionym NA tc. NA trochę pociągnie na seryjnym. Ale nie zamierzasz go zadeptać

Zapomniałeś również dodać lekkie koło zamachowe do listy :)
 
#15 ·
Cóż, I/H/E może zapewnić zauważalną wydajność... Ale jaki jest koszt dla portfela? Zbyt duży, moim zdaniem (i dlatego nawet się tym nie przejmowałem, gdy zobaczyłem ceny), możesz zyskać trochę momentu obrotowego i kilka koni mechanicznych, ale bez konfiguracji Turbo, zmiany netto nie równoważą kosztów. (zazwyczaj)
 
#16 · (Edited)
I/H/E tC ma taką samą wartość przyspieszenia i osiągów jak tC z doładowaniem TRD. Mówiąc o manualnej skrzyni biegów. W rzeczywistości postawiłbym pieniądze na N/A tC, aby wygrać. Widziałem ten wyścig wiele razy, żeby znać wynik. Musiałbyś dodać I/H/E do doładowanego tC, aby definitywnie zobaczyć tabele z powrotem. Doładowany tC z I/H/E jest tak samo szybki lub nieco szybszy niż w pełni przykręcony 2006 Civic SI.
 
#19 ·
Prawdopodobnie właśnie tam. Po prostu nienawidzę widzieć, jak ludzie marnują pieniądze na rzeczy, które ich zdaniem sprawiają, że jadą szybko.
To.

Łatwo powiedzieć, że I/H/E nie przynosi żadnych korzyści, ponieważ dla większości ludzi, którzy tu przychodzą i szukają przyrostu mocy, oczekują, że wydadzą 500 dolarów i zyskają 50 KM+. W porównaniu z tym, tak naprawdę nic nie dostaną.
 
#20 ·
To oczywiste, że F/I to właściwy kierunek dla tego samochodu. Ale to nie znaczy, że nie ma korzyści z konfiguracji I/H/E. Umieści samochód niezawodnie w zakresie 14 sekund, w dół z typowego zakresu 15 sekund, w którym jeżdżą seryjnie. Po prostu zależy to od celów właścicieli.
 
#21 ·
Pomyśl o przeciętnym właścicielu tC na poziomie początkującym...

Zazwyczaj w wieku od 16 do 24 lat.

Czego większość ludzi w tym przedziale wiekowym chce od swojego pierwszego samochodu lub swojego pierwszego małego "sportowego" samochodu, którego nie dali im rodzice?

Odpowiem za ciebie - chcą, żeby jechał szybko. Żyjemy teraz w czasach, w których duma jest mierzona tym, jak szybko może jechać twój samochód. I bądźmy szczerzy, chociaż AutoX jest duże w sercach większości z nas, nie jest tak popularne jak codzienne "wyścigi na ćwierć mili". Oczywiście używam tego terminu lekko, biorąc pod uwagę, że większość tych dzieci uważa jazdę od 0 do 75 między światłami za "wyścigi na ćwierć mili".

Tak więc, biorąc pod uwagę wszystkie rozważania, musiałbym założyć - z prawdopodobieństwem około 85%, że osoby przychodzące tutaj i pytające o "modyfikacje osiągów" pytają o to, co da im najlepsze wyniki w powyższych zadaniach.

Tylko moje .02
 
  • Like
Reactions: Mobileterminaluser
#28 ·